Tuesday, July 02, 2013

Serunding Daging Asli Kelantan untuk Ramadan dan Aidilfitri

Serunding daging asli Kelantan dari Kampung Laut yang memang terkenal dengan keenakkannya diperbuat mengunakan teknik pembuatan tradisional turun temurun.

Dijamin keenakkannya, cukup rasa lemak dan tidak terlalu pedas atau manis. 

Semua bahan yang digunakan dalam pembuatan dijamin segar dan bersih, tanpa bahan pengawet serta proses pembuatan dilakukan di dalam persekitaran yang halal serta bersih untuk memastikan hanya yang terbaik sampai ke meja juadah untuk dinikmati anda sekeluarga.

Harga Promosi Sempena Ramadan & Aidilfitri 2013

1kg - RM72
500g - RM38
- Serunding dipek dalam 'foil-lined plastic packaging' untuk mengekalkan kesegaran

- Pek Cenderahati serunding juga boleh didapati didalam pelbagai saiz dan bungkusan.
Tarikh akhir penghantaran melalui Poslaju untuk Aidilfitri 1434 adalah pada 2 Ogos 2013. Pesanan selepas itu tidak dapat dijamin sampai sebelum Hari Raya.

Self pick-up untuk mereka yang berada di Penang adalah di KOMTAR atau kawasan Bayan Baru/ Bukit Jambul/ Sungai Ara. Untuk kawasan lain serta Seberang Perai, sila sms atau WhatsApp 012-405 5657/ 012-470 5657 untuk maklumat lanjut.

Juga boleh didapati melalui Hot Chick Spice Kitchen

1 comment:

Unknown said...

Buat makluman anda semua, nama makanan ini yang sebenar bukanlah serunding tetapi namanya yang sebenar adalah Abon.
Abon berasal dari jawa tengah dan jawa timur.Tetapi peliknya, masyarakat kelantan Di Malaysia menggelarkannya serunding sedangkan serunding merupakan makanan jawa yang merujuk kepada kelapa parut yang digoreng bersama bumbu khas.Kebanyakan masyarakat johor tahu membezakan yang mana satu serunding dan yang mana satu abon.
Terdapat berbagai jenis abon seperti abon sapi, abon lele, abon ayam, dan yang lain lain.